FSO POLONEZ 1986 – Borewicz to prawdziwy król polskich szos lat 80-tych. Jego kanciasta sylwetka to niegdyś chluba Centro Stile Fiat i pracowników warszawskiej FSO, a dziś – każdego, kto nie skreśla wspomnień własnego dzieciństwa. Auto było produkowane ponad 20 lat (1978 – 2002) w kilku wersjach nadwoziowych, lecz jedynie ta pierwsza nosi miano „Borewicza” i ma dziś status kultowej. Pochodzący z 1986 roku FSO Polonez 1500 w białym kolorze ściągnie więcej spojrzeń, niż niejeden supercar. Jego wnętrze w brązowym wnętrze zachęca do zajęcia miejsca każdego, kto ma sentyment do dawnych czasów i polskich samochodów. Taki samochód dziś zachowany w oryginalnym stanie to już duża rzadkość, stąd rosnące ceny nie powinny nikogo dziwić.
Jelcz 442.32 – średni samochód ciężarowy wysokiej mobilności w terenie, zbudowany w układzie dwuosiowym 4x4, zaprojektowany przez polskie przedsiębiorstwo Jelcz z przeznaczeniem dla polskich sił zbrojnych. Produkcję seryjną i dostawy rozpoczęto w drugiej połowie 2014 r. Projekt Prace projektowe nad nową konstrukcją samochodu ciężarowego były prowadzone od roku 2011 na bazie doświadczeń z eksploatacji dostarczonego wojsku w ilości kilku sztuk modelu Jelcz P442 D.28 , jednak wiadomo o niej stosunkowo niewiele, gdyż konstrukcja pojazdu była utrzymywana przez firmę w tajemnicy. Nowy Jelcz swoją premierę miał we wrześniu 2013 roku, kiedy to został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach , na stoisku będącym częścią wystawy Huty Stalowa Wola . Zamówienie Rozpoczęcie negocjacji mających dotyczyć zakupu ciężarówek klasy średniej dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej zostało z...
Komentarze
Prześlij komentarz