SEAT Toledo
SEAT Toledo
Pierwsza generacja
SEAT Toledo I został po raz pierwszy zaprezentowany w 1991 roku.
Było to pierwsze auto opracowane w całości w ramach spółki Volkswagen AG. Model zbudowany został na bazie płyty podłogowej Volkswagena Golfa II, Jetta oraz Corrado. Auto zostało zaprojektowane przez włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro jako następca modelu Málaga. W 1995 roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory, atrapa chłodnicy oraz spojler. W 2003 chiński producent Chery wykupił licencję na Toledo pierwszej generacji, które produkował po kilku modernizacjach w latach 2003 - 2010 w Chinach pod nazwami Chery A11, Chery Windcloud, Chery A15, Chery A168, Chery Amulet, Chery Cowin, Chery Qiyun oraz Chery Flagcloud. Auto produkowane było także przez rosyjski TagAZ jako Vortex Corda
Druga generacja
SEAT Toledo II został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 1998 roku.
Samochód został zbudowany na bazie płyty podłogowej wykorzystanej do produkcji m.in. Audi A3, Audi TT, Škody Octavii oraz Volkswagena Golfa IV. Auto również zaprojektowane zostało przez włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro. Deska rozdzielcza pojazdu została żywcem przeniesiona z Audi A3 I generacji. Rok później zaprezentowano wersję hatchback pojazdu o nazwie León.
Trzecia generacja
SEAT Toledo III został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2004 roku.
Pojazd został poprzedzony zaprezentowanym w 2004 roku podczas targów motoryzacyjnych w Madrycie prototypem "Toledo Prototipo". Nadwozie pojazdu zaprojektował ówczesny projektant SEATa, Walter de'Silva. Toledo trzeciej generacji przyjęło zupełnie inną, niż w przypadku poprzedników i niespotykaną dotychczas w motoryzacji poza niszowym Renault Avantime koncepcję kompaktowego minivana ze stopniowanym tyłem w stylu nadwozia liftback. Model przez to nie posiadał bezpośredniej konkurencji. Samochód był de facto przedłużoną wersją modelu Altea, jednak w gamie producenta pełnił rolę niszową.
W marcu 2009 roku auto przeszło face lifting. Pojazd został wycofany z produkcji we wrześniu 2009 roku po niecałych 5 latach produkcji bez zaprezentowania następcy. Koncepcja połączenia liftbacka z minivanem nie została już więcej zastosowana przez SEATa, jednak pomysł na oferowanie powiększonej odmiany Altei producent wykorzystał ponownie przy okazji prezentacji modelu Altea XL .
Czwarta generacja
SEAT Toledo IV został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku.
Producent po 3 latach od zakończenia produkcji trzeciej generacji Toledo powrócił do tego nazewnictwa, mimo iż czwarte wcielenie Toledo nie jest bezpośrednim następcą dotychczasowego Toledo. Początkowo pojazd został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku. Auto jest bliźniaczą odmianą Škody Rapid, od której wyróżnia się m.in. przednimi i tylnymi reflektorami, zderzakami, atrapą chłodnicy oraz klapą bagażnika, a także kołem kierownicy i zegarami Produkowane było w czeskiej fabryce Škoda Auto w Mladá Boleslav.
Wersje wyposażeniowe
- Entry
- Reference
- Style
Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, system ESP i EBA, 15-calowe felgi stalowe, zamek centralny, światła do jazdy dziennej oraz elektryczne sterowanie szyb przednich.
Opcjonalnie samochód doposażyć można m.in. w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, wielofunkcyjną kierownicę, podgrzewanie oraz elektryczne sterowanie lusterek, komputer pokładowy oraz klimatyzację, a także system nawigacji satelitarnej, podgrzewane przednie fotele, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz tempomat światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, 16-calowe alufelgi, klimatyzację automatyczną oraz czujniki parkowania.
Komentarze
Prześlij komentarz