Peugeot 206

 

Peugeot 206

Peugeot 206 – samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 1998 – 2009. 

Historia i opis modelu

Auto zostało zaprezentowane w 1998 roku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Na początku oferowano je z silnikami benzynowymi o pojemnościach: 1124 (60 KM), 1360 (75 KM) i 1560 cm³ (90 KM), oraz silnikiem Diesla 1868 cm³ i mocy 70 KM. Rok później dołączyła wersja sportowa nazwana S16 z silnikiem o pojemności 1997 cm³ i mocy 135 KM, oraz 2-drzwiowe cabrio-http://coupe z elektrycznie składanym, dzielonym, sztywnym dachem, zwane CC. Ten sam silnik otrzymała limitowana wersja GT (Grand Tourisme), która została wyprodukowana, aby można było homologować model 206 jako auto rajdowe klasy WRC. Wersja ta była dłuższa od standardowej 206-tki dzięki zmienionym zderzakom, było to wymagane przepisami, które stanowiły, że auta WRC muszą mieć minimum 4 metry długości. Każdy z 4000 wyprodukowanych egzemplarzy posiadał tabliczki z indywidualnym numerem seryjnym na słupku B. W 2000 roku do silnika Diesla 1,9 l dołączył nowy silnik wysokoprężny 2,0 HDI o pojemności 1997 cm³, technologią common rail i mocy 90 KM. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1999 model zajął 3. pozycję (za Fordem Focusem i Oplem Astrą G).

W 2001 roku zaprezentowano nową wersje nadwoziową: 5-drzwiowe kombi zwane SW. Pojawił się też nowy szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1587 i mocy 109 KM, zastępując jednostkę o mocy 90 KM. Silnik 1,9D zastąpiono nową jednostką 1,4 HDI o poj. 1398 cm³ (68 KM). Do modeli wprowadzono instalację multipleksową (skrót: MUX).

W 2003 roku 206-ka przeszła niewielki facelifting. Zastosowano nowe przednie reflektory, lampy tylne oraz zderzaki, modyfikacje podwozia, lepsze materiały wykończeniowe oraz bogatsze standardowe wyposażenie. Pojawiła się też usportowiona wersja RC z silnikiem 2,0 l o mocy 177 KM. Rok później silnik 1,4 l oprócz wersji 75-konnej otrzymał wersję o mocy 90 KM. Pojawił się też jeszcze jeden diesel 1,6 HDI (1560 cm³) i mocy 110 KM. W 2005 roku zaprezentowano wersję sedan, która jest produkowana przez kompanię Iran Khodro z Iranu.

Na początku 2009 roku zaprezentowano zmodernizowaną odmianę tego modelu, nazwaną Peugeot 206+. Zmiany objęły głównie nadwozie samochodu, gdzie zastosowano zderzak przedni oraz lampy nawiązujące do ówczesnej linii stylistycznej firmy Peugeot. W tylnej części nadwozia zastosowano nowy zderzak oraz tylne światła o zmienionym wzorze klosza. We wnętrzu odświeżono deskę rozdzielczą.

Po zakończeniu produkcji w Europie, w Chinach znacznie przestylizowany Peugeot 206 jest sprzedawany jako Citroën C2 (model ten nie ma nic wspólnego z europejskim Citroënem C2). 

Wersje wyposażeniowe

  • XR
  • XR Presence
  • XS
  • XT
  • XT Premium
  • Roland Garros
  • GT (limitowana do 4000 sztuk)
  • S16 (na niektórych rynkach jako GTI)
  • RC (z kierownicą po prawej stronie jako GTI 180)
  • Husky
  • Mistral
  • Oxygen
  • Quiksilver (w kooperacji z australijską firmą o tej samej nazwie)

Opcjonalne wyposażenie pojazdu obejmowało m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio, klimatyzację, ABS, ESP, poduszki powietrzne z wyłącznikiem, czujnik deszczu, elektrycznie sterowany panoramiczny dach oraz zwykły szyberdach. 















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

FSO POLONEZ 1986 –

Zima 2024r

Jelcz 442, 32