Peugeot 206
Peugeot 206
Historia i opis modelu
W 2001 roku zaprezentowano nową wersje nadwoziową: 5-drzwiowe kombi zwane SW. Pojawił się też nowy szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1587 i mocy 109 KM, zastępując jednostkę o mocy 90 KM. Silnik 1,9D zastąpiono nową jednostką 1,4 HDI o poj. 1398 cm³ (68 KM). Do modeli wprowadzono instalację multipleksową (skrót: MUX).
W 2003 roku 206-ka przeszła niewielki facelifting. Zastosowano nowe przednie reflektory, lampy tylne oraz zderzaki, modyfikacje podwozia, lepsze materiały wykończeniowe oraz bogatsze standardowe wyposażenie. Pojawiła się też usportowiona wersja RC z silnikiem 2,0 l o mocy 177 KM. Rok później silnik 1,4 l oprócz wersji 75-konnej otrzymał wersję o mocy 90 KM. Pojawił się też jeszcze jeden diesel 1,6 HDI (1560 cm³) i mocy 110 KM. W 2005 roku zaprezentowano wersję sedan, która jest produkowana przez kompanię Iran Khodro z Iranu.
Na początku 2009 roku zaprezentowano zmodernizowaną odmianę tego modelu, nazwaną Peugeot 206+. Zmiany objęły głównie nadwozie samochodu, gdzie zastosowano zderzak przedni oraz lampy nawiązujące do ówczesnej linii stylistycznej firmy Peugeot. W tylnej części nadwozia zastosowano nowy zderzak oraz tylne światła o zmienionym wzorze klosza. We wnętrzu odświeżono deskę rozdzielczą.
Po zakończeniu produkcji w Europie, w Chinach znacznie przestylizowany Peugeot 206 jest sprzedawany jako Citroën C2 (model ten nie ma nic wspólnego z europejskim Citroënem C2).
Wersje wyposażeniowe
- XR
- XR Presence
- XS
- XT
- XT Premium
- Roland Garros
- GT (limitowana do 4000 sztuk)
- S16 (na niektórych rynkach jako GTI)
- RC (z kierownicą po prawej stronie jako GTI 180)
- Husky
- Mistral
- Oxygen
- Quiksilver (w kooperacji z australijską firmą o tej samej nazwie)
Opcjonalne wyposażenie pojazdu obejmowało m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio, klimatyzację, ABS, ESP, poduszki powietrzne z wyłącznikiem, czujnik deszczu, elektrycznie sterowany panoramiczny dach oraz zwykły szyberdach.
Komentarze
Prześlij komentarz