Renault 19

Historia i opis modelu 

Projekt i przygotowania  Renault 19 był rezultatem programu rozwojowego nazwanego X53, którego zadaniem było stworzenie nowego samochodu skierowanego dla średniej klasy europejskiej "M1". Projekt rozpoczęto w październiku 1984 roku i już w lipcu 1985 zakończono projektowanie karoserii. Pięć miesięcy później zakończono projekt deski rozdzielczej. Do kwietnia 1986 pracowano nad projektem wnętrza i kiedy R-19 wszedł do produkcji w maju 1988 odbył więcej niż 7,5 milionów kilometrów testów sprawdzających technologię, wytrzymałość i niezawodność pojazdu. Projekt Renault 19 był dziełem ekipy Renault Design we współpracy z Giorgio Giugiaro, znanego włoskiego projektanta. Zamierzeniem było zaprojektowanie samochodu tak aerodynamicznego, jak to tylko możliwe w klasie samochodów kompaktowych. Rezultaty badań w tunelu aerodynamicznym udowodniły, że pojazd osiągnął opór aerodynamiczny 0,31 CxProdukcja Renault 19 był produkowany w fabrykach Renault Douai i Maubeuge (Francja), Valladolid (Hiszpania) i Setubal (Portugalia). Produkowano go również w Ciudad de Cordoba (Argentyna) aż do 2001 roku. We Francji oraz w innych krajach świata Renault 19 zyskał dużą popularność.Zmiana wersji Już w maju 1992 roku wszedł na rynek Renault 19 Faza II. Zmiany dotyczyły dostosowania pojazdu do nowych wymagań, zmieniono odrobinę nadwozie. Różnice w nadwoziu dotyczyły bardziej zaokrąglonej maski, pasa przedniego i tylnego (lampy, zderzaki, grill, maska, klapa tylna, wąskie boczne listwy) i poprawionej deski rozdzielczej. Niestety wersja 16V po tych zmianach straciła nieco wizualnej "agresywności" oraz kilku koni ponieważ zamontowano katalizator.

Produkcji Renault 19 zaprzestano na rynku europejskim w lutym 1996 roku, kontynuowano jednak produkcję w zakładach w Argentynie dla potrzeb tamtejszego rynku aż do roku 2001. 













Komentarze

Popularne posty z tego bloga

FSO POLONEZ 1986 –

Zima 2024r

Jelcz 442, 32