Mitsubishi outlander
Pierwsza generacja
Historia i opis modelu
Outlander to tak naprawdę Mitsubishi Airtrek na eksport. W porównaniu do wersji JDM Outlander otrzymał zmieniony przedni grill i reflektory, co wydłużyło pojazd o 130 mm.
Silniki[edytuj | edytuj kod]
Do wyboru były cztery silniki o pojemnościach 2,0 do 2,4 l. W 2004 roku został wprowadzony model Outlander Turbo wyposażony w turbodoładowany silnik 4G63T z modelu Lancer Evolution o pojemności dwóch litrów. Miał on do dyspozycji w wersji eksportowanej 202 KM (149 kW) i 303 Nm, a do 100 km/h przyspieszał w 7,8 sekundy, w wersji JDM (Mitsubishi Airtrek) posiadał 240 KM (180 kW) i 343 Nm. Cena nowego Airtreka na rodzimym rynku w roku 2001 wynosiła od 11,7 do 2,3 mln ¥.
Historia i opis modelu
28 stycznia 2014 roku w polskiej ofercie Mitsubishi zadebiutowała hybrydowa odmiana Outlander PHEV. Auto wyposażone jest w benzynowy silnik o pojemności 2,0 l i mocy 121 KM oraz dwa elektryczne motory trakcyjne (po jednym na oś) o mocy 82 KM każdy. Zdaniem Mitsubishi samochód zużywa średnio jedynie 1,9 l benzyny na 100 km. Ceny rozpoczynają się od 176 990 zł.
W kwietniu 2015 roku na salonie w Nowym Jorku zaprezentowano wersję po faceliftingu. Samochód mocno zmienił się w przedniej części nadwozia, ponadto poddano go modernizacji technicznej. Objęła ona m.in. zwiększenie sztywności nadwozia, poprawę wygłuszenia, zmieniono nastawy zawieszenie oraz zwiększono poziom wyposażenia również w systemy bezpieczeństwa.
W drugiej połowie 2018 roku samochód przeszedł drugi face lifting. Zmianom uległy m.in. górna osłona chłodnicy, przednie i tylne zderzaki, dodano nowe wzory felg, poprawiono precyzję prowadzenia auta dzięki zmianie charakterystyki przekładni kierowniczej, oraz powiększono średnicę cylindra w tylnych amortyzatorach co zwiększyło siłę tłumienia tym samym podwyższając komfort podróżowania, natomiast wersje z napędem AWD otrzymały elektryczny hamulec postojowy i tarcze hamulcowe o zwiększonej średnicy. We wnętrzu poprawiono wyciszenie, dodano nowe srebrne elementy wykończeniowe, oraz wprowadzono lepiej wyprofilowane fotele. Wzbogacone zostało także wyposażenie bazowe.
Na rok modelowy 2019 podjęto decyzję o wycofaniu z Outlandera PHEV z polskiego ryku, co wytłumaczono tym, że samochód nie otrzymał zwolnienia akcyzowego, mimo iż jest hybrydą typu plug-in. (Auta hybrydowe plug-in o pojemności silnika większej niż 2000 cm³ nie tylko nie skorzystają ze zwolnienia, ale są też objęte podwyższoną akcyzą wynoszącą 18,6%). Samochód powrócił do polskiej oferty w połowie 2020 roku.
Czwarta generacja
Nowa generacja modelu Outlander bazuje na Nissanie Rogue, samochód posiada najnowszą interpretacja Dynamic Front Shield - tak marka nazywa grill swoich pojazdów. Przy projektowaniu SUV-a styliści inspirowali się modelami Pajero i Evolution X.
Pojazd został wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, oraz mocy 184 KM. Maksymalny moment obrotowy motoru to 245 Nm a napęd będzie przenoszony z pomocą skrzni CVT.
Komentarze
Prześlij komentarz